09 384 77 57

0

Mijn winkelmandje

Maak een
afspraak

Gratis afhalen
in de winkel

Hieronder vind je de meest gestelde vragen

Vragen over de webshop

 • Wat is de gemiddelde levertijd?

De levertijd is afhankelijk van het product. De gemiddelde levertijd staat vermeld op de productpagina. Bekijk alle lenzen.
Doorgaans wordt het merendeel van de producten, behalve op maat gemaakte lenzen, binnen 24u/48u geleverd.

 • Wat zijn de mogelijke leveringswijzen?

We stellen 2 mogelijke leveringswijzen voor:

Gratis afhalen in de winkel: Je bestelt online en haalt daarna je bestelling op in de winkel. Je ontvangt een e-mail zodra je producten beschikbaar zijn in de winkel.

Thuislevering of levering op je werk: Je bestelling wordt door een transportbedrijf geleverd op het adres dat je tijdens de bestelling hebt opgegeven. Bij afwezigheid zal de koerier een kennisgevingsbericht achterlaten waarop vermeld staat waar en wanneer je het pakje kan afhalen. In dit geval heb je 5 dagen om je levering af te halen. Na deze periode wordt het pakje naar ons teruggestuurd. Als dit het geval is, neem dan contact met ons op.

 • Wat zijn de mogelijke betaalwijzen?

Wij stellen 2 betaalwijzen voor:

Beveiligde betaling via bankkaart:
Bij het invullen van je bankkaartgegevens, vul je ook het cryptogram in (3 cijfers op de achterkant van je bankkaart). Deze controle beveiligt de transactie.

Belangrijk: Al je bankgegevens zijn beveiligd en versleuteld door het beveiligingssysteem van onze financiële partner. Je bankgegevens worden niet op onze site opgeslagen. Er is dus geen frauderisico.

Betaling bij afhalen: Je bestelt online, haalt je bestelling af en betaalt rechtstreeks in de winkel.

  • Is de online betaling op jullie site echt veilig?

Al je bankgegevens zijn beveiligd en versleuteld door het beveiligingssysteem van onze financiële partner. Dit betekent dat op het moment dat je je aankopen betaalt, je op een webpagina komt waarvan het adres begint met "https" (HyperText Transfer Protocol Secure = Beveiligd Hypertekst Transfer Protocol) i.p.v. "http". De "s" achter "http" betekent dat de verbinding tussen je computer en de betalingsserver gecodeerd is door het SSL-encryptie-protocol (Secure Sockets Layer). Bovendien controleert het beveiligde platform van onze financiële partner ook de echtheid van de kaartgebruiker door het cryptogram op te vragen.

Belangrijk: Je bankgegevens worden niet op onze site opgeslagen. Er is dus geen frauderisico.

 • Garanderen jullie de geheimhouding van mijn persoonlijke gegevens?

Wij verbinden ons ertoe om je persoonlijke gegevens te beschermen en geheim te houden. Alle persoonsgegevens zijn onderhevig aan de bepalingen uit de privacywetten van 8 december 1992, 11 december 1998 en 26 februari 2003. In dit kader hebben alle klanten niet enkel recht op inzage in hun persoonsgegevens, maar hebben ze ook het recht hier wijzigingen aan te laten aanbrengen of ze te laten verwijderen. Wij verbinden ons er eveneens toe om geen enkele informatie over onze klanten mee te delen aan derden.

 • Kunnen jullie mij een kopie van de factuur bezorgen?

Ja, dat is zelfs heel eenvoudig, want alle facturen worden automatisch opgeslagen in je account na iedere bestelling. Als je je op je account aanmeldt, kan je daar je factuur afdrukken. Ga naar mijn account

 

Vragen over lenzen dragen

 • Ik draag corrigerende lenzen, maar ik zou graag kleurlenzen dragen. Bestaan er kleurlenzen met mijn correctie?

Er bestaan kleurlenzen met correctie. Kom even bij ons langs om te weten of je geen contra-indicatie hebt om deze soort lenzen te dragen. 
Maak een afspraak

  • Ik draag geen contactlenzen, maar ik zou graag kleurlenzen willen dragen. Kan dat?

Ja, dat kan. Maar om er zeker van te zijn dat je geen contra-indicatie hebt om kleurlenzen te dragen, raden we je ten sterkste aan om even langs te komen in de winkel. Maak een afspraak

 • Kan ik zwemmen met contactlenzen?

Het is niet raadzaam om je lenzen te dragen tijdens het watersporten door het risico op bacteriële infecties. Je kan wel eenmalige wegwerplenzen (daglenzen) dragen die je weggooit na gebruik en draagt in combinatie met een zwembril.

  • Ik heb onlangs een oogtest laten doen voor een bril. Kan ik de correctie gebruiken om contactlenzen te kopen? 

 Nee, dat kan niet. De correctie op het brilvoorschrift meet niet dezelfde dioptrie. De correctie is dus niet dezelfde. In jouw geval is het noodzakelijk om een aanpassing voor contactlenzen uit te laten voeren. Door deze test kunnen we bepalen welk type lens het best bij jouw ogen past. Maak een afspraak

  • Ik weet niet welke lenzen ik moet bestellen. Kunnen jullie me helpen?

Ja, wij staan altijd voor je klaar. Aan de hand van een oogtest bepalen we het type lens dat het best bij jouw ogen past. We houden hierbij rekening met je dioptrie en jouw verwachtingen.

Als je al lenzen draagt en deze wilt veranderen, kunnen we samen bekijken waar het ongemak vandaan komt en je een ander model lens voorstellen. Maak een afspraak

  • Welke lenzenvloeistof moet ik kopen voor mijn contactlenzen? 

De keuze van de lenzenvloeistof is afhankelijk van het soort lens. Contacteer ons en dan bekijken we samen welk type vloeistof het meest geschikt is. Maak een afspraak of bel ons op 09 384 77 57

  • Ik heb moeite om mijn lenzen juist in te brengen. Wat kan ik doen?

Een contactlens is fragiel en er moet dan ook met zorg mee omgegaan worden. Lenzen inbrengen is een eenvoudige dagelijkse handeling maar die toch wat oefening vergt als je nog nooit eerder lenzen gedragen hebt.

  1. Om te voorkomen dat je per ongeluk de verkeerde lens in het verkeerde oog inbrengt, raden we je aan om altijd met hetzelfde oog te beginnen.

  2. Leg de lens op het topje van je wijsvinger of middelvinger (controleer of de lens volledig open ligt en kijk naar de indicatoren om ervoor te zorgen dat de lens niet binnenstebuiten zit)

  3. Met de wijsvinger van de andere hand houd je het bovenste ooglid open en met je middelvinger houd je het onderste ooglid open om te vermijden dat je met je oog knippert.

  4. Kijk naar boven en zet voorzichtig de lens in het midden van het oog.

  5. Laat traag je oogleden los, sluit zo zachtjes mogelijk je oog een eerste keer, doe je oog daarna een aantal keer na elkaar open en dicht om de lens goed in het midden van het oog te brengen en om eventuele luchtbellen weg te drukken.

  • Hoe moet ik mijn lenzen onderhouden en schoonmaken zonder ze te beschadigen?

Een contactlens is een veranderlijk product en vraagt dan ook om een zeer specifieke zorg. Hieronder geven we je een aantal tips om je lenzen te onderhouden waardoor ze hun producteigenschappen langer zullen behouden.

Een nauwkeurig onderhoud is ook van essentieel belang om te voorkomen dat je last krijgt of een allergie oploopt bij het inbrengen van je lenzen. Het is dus uitermate belangrijk om deze hygiënevoorschriften in acht te nemen:

  1. Was je handen zorgvuldig en droog ze af (met een schone doek die niet pluist) iedere keer als je je lenzen moet hanteren.

  2. Als je je lenzen verwijdert moet je ze altijd schoonmaken door ze zachtjes in de palm van je hand te masseren met wat lenzenvloeistof. Daarna spoel je ze af met dezelfde vloeistof.

  3. Bewaar je lenzen in de lenshouder; die moet onberispelijk schoon zijn en gevuld met lenzenvloeistof. Let op: Maak nooit je lenzen schoon met iets anders dan vloeistoffen die speciaal hiervoor voorzien zijn.

 

Retour of annulering?

   • Kan ik een product terugsturen dat ik online aangekocht heb?

Ja, uiteraard. Je hebt 14 kalenderdagen de tijd, vanaf de leverdatum, om je bestelling naar de winkel terug te brengen. De verpakking moet ongeschonden zijn, mag niet opengemaakt zijn en mag geen opschriften vertonen.

   • Kan ik een bestelling annuleren die ik via de Webshop heb geplaatst? 

Nee, dat is niet mogelijk. Zodra de bestelling betaald is, wordt die onmiddellijk behandeld door onze verzendingsdienst. Je bestelling kan dan dus niet meer geannuleerd worden. Je hebt evenwel 14 kalenderdagen de tijd om je bestelling terug te brengen naar de winkel. Daarna krijg je de bestelling integraal terugbetaald.